söndag 13 juni 2010

Sköna söndag

Har just mumsat brunch, och vad vore väl brunch utan en riktigt god äggröra. Jag har kommit på knepet för att få den riktigt den god, att inte snåla med smöret, receptet säger 2 msk, jag brukar nästan dubbla det. Smaskens!

Äggröra

2 msk smör
8 ägg
4 msk mjölk
½ tsk salt
peppar

1. Smält smöret i en vid kastrull. Lyft kastrullen fårn värmen. Knäck ett ägg i taget i en kopp, häll den och mjölken i kastrullen, tillsätt saltet. Rör sönder äggen med en trägaffel så att de blandar sig med mjölken.
2. Sätt kastrullen på svag värme och rör försiktigt mot botten tills äggsmeten blivit mjukt krämig. Mal ev över lite peppar.

3 kommentarer:

  1. Jag älskar äggröra! Så gott! :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Hur har du haft det i helgen? Själv har jag ätit en god hemmagjord potatissallad (jag har inte gjort den dock). Goooott var det i alla fall. Hihi. Kram Madeleine

    SvaraRadera
  3. Super, man skall inte snåla med smöret. Min bästa metod är den som kallas fransk, fullkomlig succé här hemma! http://njutmaten.blogspot.com/2010/02/pa-ratt-satt.html

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails