söndag 25 april 2010

Skit under naglarna

Idag gjorde jag faktiskt slag i saken. Idag kom örterna ner i jorden. En jättekruka fylld med timjan. För timjan är nog min favoritört, man kan använda timjan till det mesta, det tål i alla fall att provas med timjan åtminstone en gång. Jag fick även sått en del frö, så nu hoppas jag kunna skörda min egen koriander när det är dags att laga libanesiskt nästa gång. Det är verkligen en lisa för själen att få påta i jorden, att man dessutom vet att frukten av arbetet kan landa förädlad på matbordet gör inte det hela sämre.

Vad tycks om den snygga kryddskylten från former.nu? Hittade den i hälsokostbutiken i fredags.


1 kommentar:

  1. Hittade hit via matfeed och fastnade. Har bokmärkt fläskfilen med nudlar, lät gott och matfantasin tryter just nu. Vad underbart det är med bloggar! :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails