tisdag 13 juli 2010

På min tallrik ikväll

Ikväll mumsar jag Skånskt knäcke bakat på rågsurdeg med getostar från Hvens Getost. Jag kunde ju bara inte gå förbi den lilla gårdsbutiken utan att kika in och handla lite när vi var över på Ven. Jättemysigt och med massa godsaker, nu var det ju så att det råkade vara sommaren hittills varmaste dag när vi var där, så det fick bli hårda ostar som inte smälte bort i värmen, men nästa gång ska jag vara försedd med kylväska och handla med mig mer.

För er som inte varit på Ven kan jag definitivt rekommendera en tur över om ni råkar vara i närheten av Landskrona, så himla mysig ö, med ett lagom tempo, man går, cyklar eller åker buss, det finns liksom ingen idé att åka bil på en så liten ö.

Vi passade även på att kika in på Café Tycho Brahe, beläget precis bredvid Tycho Brahe minnena på ön. Jättemysigt fik med den mest service inriktade personalen jag varit med om. Dit kommer jag definitivt att åka igen. Caféet platsar definitivt över listan på favoritcaféet.

Bild lånad från Café Tycho Brahe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails