lördag 17 juli 2010

Det finns tomater och så finns det Vikentomater

Godare än godis, lätt! Har ni inte smakat på Vikentomater, så se till att göra det bums. Har turen att ha en handlare nära som säljer just Vikentomater och när barnen köpte sitt lördagsgodis idag så passade jag på att köpa en rejäl påse med små underbara tomater. Inte direkt närproducerade förvisso, tomaterna har väl åkt i runda slängar 25 mil för att komma till min mun, men å andra sidan har ju tomaterna från Holland och Spanien åkt bra mycket längre. Vikentomaterna har dessutom fått hänga på sin kvist tills de är mogna på riktigt. och gissa om det gör gott för smaken. Idag mumsar jag små gula godingar och väntar på att mina egna tomatplantor ska bära frukt.




Foto: Vikentomater/Monica Palmqvist

2 kommentarer:

  1. Riktigt smakrika tomater är nästan som godis! Så gott... Mina egna är retsamt gröna än så länge.

    SvaraRadera
  2. Mmm tomater...
    Syprojekt säger du, låter intressant.
    det vill ju jag se. =)
    Kraaam
    madeleine

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails