söndag 15 januari 2012

Så mycket att göra, så lite tid...som vanligt

Har haft en hyfsat stressig vecka. Jag har nämligen under hösten läst en distanskurs, och idag var dagen D - hemtentan skulle levereras in. Så om ni undrat var jag tagit vägen har ni en förklaring där.

Snacka om att det blivit snabbmat för familjen också. Hemgjorda burgare, pasta och annan snabblagad mat. Inte ens en riktig söndagsmiddag fick de stackarna ;)
En turbosnabb kycklinggryta fick det bli, där de sista resterna av julen, i form av dadlar, slank med.

Här får ni således se vad som hamnar i min matlåda imorgon.

Ha en trevlig kväll!



Kycklinggryta med dadlar

500 g kycklinglårfilé
10 smålökar
6 dadlar
1 msk smör
2½ dl matlagningsgrädde
1 tsk kinesisk soja
1 hönsbuljongtärning
1 1/2 msk balsamvinäger
1/2 dl grovhackad persilja

1. Skär kycklingfiléerna i halvor. Skala löken. Dela och kärna ur dadlarna.
2. Bryn kyckling och lök i smör i en stekpanna.
3. Blanda grädde, soja, buljongtärning och balsamvinäger i en gryta. Lägg i kyckling och lök. Låt koka under lock ca 5 min.
4. Lägg i dadlar och persilja och koka 1 min. Servera med ris eller kokta linser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails