söndag 10 juni 2012

Lunch när kylen gapar tom

Efter att ha tillbringat helgen i Mora på ett fantastiskt studentfirande med massor av god mat, dryck och dessutom ett strålande väder är det åter dags att laga mat själv. Dessvärre var kylen oförskämt tom när det var dags att laga lunch, och lusten att åka till affären var lika med noll. Vad gör man då? Jo, man gnuggar geniknölarna, håller tummarna och dyker ner i frysen och ser vad som finns där.

Nu kände jag sann lycka över att jag är som en liten ekorre när det gäller rester och fryser ner allt som eventuellt kan tänkas bli över. Lyckan vad stor, jag hittade nämligen en bit grillad oxfilé. Den fick sällskap av en snabb pastasås bestående av krossade tomater, creme fraiche, vitlök, kalvfond och lite torkad oregano. Vips en helt ok lunch.

Tog förövrigt på mig stövlar och regnjacka och gick ut och repade av ett gäng rabarber, så nu finns det saft när det kommer varma dagar och man behöver svalka.





1 kommentar:

  1. Hej Anna!

    Du jag måste bara berätta att jag älskar din blogg, jag tänker på det ofta men har dumt nog inte berömt dig tillräckligt. Jag använder ofta dina recept och går in här även på mobilen när jag lagar mat.
    Det blir alltid så kanongott och ett säkert kort såväl till vardags och till middagsbjudningar.
    Du borde göra en kokbok, herre jösses vad du kan det här med matlagning! Heja Anna, du är bäst!''Vi hörs!
    Kramis Madde

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails