måndag 26 mars 2012

Jetlagade jag

Tänk att man kan känna av jetlag bara av att ändra tiden från sommartid till vintertid. Misstänker att jag åter antar mänsklig skepnad bortåt torsdag. Visst är det skönt att kvällarna blir längre, men jag kan lova er att kvällarna den här veckan inte blir långa för mig. Har planerat in snabbmat hela veckan för att kunna hantera min jetlag och få vandra runt i halvkoma på kvällarna. Fördelen är att jag vet att vips, så vänder det och så är jag toppenpigg igen. Märkligt....

Märker ni av omställningen?



Paprikasoppa med fårost

4 potatisar
2 gula lökar, hackade
2 vitlöksklyftor, hackade
1 msk olja
2 dl mild ajvar relish
3 tärningar grönsaksbuljong
12 dl vatten
4 krm salt
2 krm svartpeppar

6 msk fetaost
4 msk matlagningsyoghurt
2 msk sweet chilisås
färsk oregano

4 skivor formfranska
1 avocado
salt
2 krm chilipulver

1. Skala och skär potatisarna i småbitar. Fräs potatis, lök och vitlök i olja. Tillsätt ajvar, buljongtärningar och vatten. Låt soppan koka 10 min under lock, tills potatisen är mjuk. Smaka av med salt och peppar.
2. Rosta bröden och bred på mosad avocado, strö över salt och chilipulver. Servera soppan med smulad feta, matlagningsyoghurt, sweet chilisås och färsk oregano.

3 kommentarer:

  1. Samma här. Fast med Adam verkar det tvärt om. Han vägrar somna!

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Tack, vi hade det kanon! Vi rev en vägg, åt lunch i solen och så sov man sådär skönt framför kaminen.
    Hur har du det då förutom tröttheten?
    Kram kram
    Madde :)

    SvaraRadera
  3. Hmm va gott det såg ut =)
    KRAM

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails