tisdag 27 mars 2012

Burgarens bästa vän

Min svåger & svägerska är hejare på det där med grillning. Alltid supergott och jättemycket mat. A gör den godaste coleslaw jag smakat på och givetvis har jag sett till att komma över receptet.

Idag grillade vi burgare i värmen, vi har haft hela 20 grader här idag, inte illa för att vara mars. Till burgarna blev det en coleslaw av bara farten, och ni får smaka!

Vilket tillbehör vill ni ha till burgarna?




Coleslaw

1½ l strimlad vitkål
2 morötter, grovrivna
½ purjolök, finstrimmlad
2 vitlöksklyftor, pressade
¾ dl majonnäs
1 dl creme fraiche
1 msk worchestershiresås
salt
svartpeppar

Blanda alla ingredienser noga.

3 kommentarer:

  1. Mums så gott med grillat, blev också sugen på att ta fram grillen när jag cyklade hemåt idag, det doftade grillning lite här och var! Får bli en annan dag!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Så gott och fräscht med coleslaw!

    SvaraRadera
  3. Coleslaw är supergott! Senast gjorde jag misstaget att blanda i rödkål. Inte smart, det hela blev äckligt rosalila när färgen läckte ut i dressingen...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails