måndag 23 april 2012

Snabbt och lätt

Idag hade jag turen att få komma hem till makens nystekta hamburgare, oj, vad man känner att man har det bra då. Att få avsluta dagen med en jättestor och saftig burgare toppad med massor av grönsaker och hemlagad ketchup. Mums!

Som ni vet är jag en pastaälskare. Dieter med lite kolhydratintag hade jag antagligen inte fixat. Jag kan nämligen inte se mig själv sluta äta pasta. I morgon är det snabbt tillagad mat som gäller, och inte burgare. Då kör vi pasta med tonfisk, blir inte lättare än så. Dessutom ruskigt gott.

Vad blir lagar ni till när ni har bråttom?



Pasta al tonno

400 g pasta
1 burk tonfisk i vatten
1 purjolök
1 paprika
2 krossade vitlöksklyftor
1 burk krossade tomater
2 msk tomatpuré
1 dl hackad persilja
salt
peppar

1. Koka pastan enligt anvisningar på paketen.
2. Ansa purjolöken och skär den i tunna skivor. Halvera och kärna ur paprikan, skär den i små tärningar.
3. Fräs purjolök och vitlök i smör utan att den får färg. Tillsätt paprika, krossade tomater och tomatpuré och koka såsen i 4-5 minuter.
4. Rör i den avrunna tonfisken och persiljan och koka i ett par minuter.
5. Servera med pastan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails