söndag 29 april 2012

Det behöver inte vara svårare

Vad hittar man på när man inte riktigt orkar laga "vanlig" mat och åsikterna om vad middagen skall bestå av går åt olika håll? Jo, hos mig innebär detta kompromiss och plockmat.

Idag har jag ägnat stora delar av dagen åt att gräva bort gräsmatta för att så småningom (läs när jag har lyckats hitta de perenner jag söker) anlägga en rabatt, därmed var orken och lusten att laga mat alternativt åka och handla något måttligt stor. Alltså - jag rotade fram allt jag hade spontanköpt, bara för att det såg så gott ut, ur kylen och försökte få ihop det till någon slags plockmat. Inte så dumt faktiskt.

Stark korv, skivad och stekt tillsammans med stekt vitt bröd och en pinne (all mat blir bättre på pinne, fråga mina barn), små persilje- och vitlökskryddade järpar (på pinne - givetvis), stekt halloumi, tomatsallad med mozzarella, parmalindad sparris och en bit brie. Ja - så fick man mat idag också.


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig fest du dukade upp, mums, hade gärna kommit hem till dig och ätit när du inte planerat eller orkaat fixa något........om det blir sådär smarrigt så blir jag supernöjd! Mums en gång till!!!!

    Ha en härlig söndagskväll!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Jag skulle verkligen kunna leva på smårätter!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails