söndag 22 april 2012

Mumsiga muffins

Oj, den här helgen bara sprang iväg. Passade på att ta till vara på den lilla solglimten som behagade förgylla dagen igår med att planera och påta lite i trädgården, nu tror jag att vi har fått koll på hur vi vill ha det.

Tog en loppisrunda och hittade (givetvis) en del tallrikar och en uppsättning söta kaffekoppar, så nu vore det trevligt om solen och värmen behagade komma mer frekvent så man kan få dricka kaffe i trädgården eller äta lunch på altanen.

I fredags åkte jag och lillan till Js jobb med fika, ett måste på fredagar om ni frågar mig. Givetvis bjuder jag även er på våra chokladcupcakes.

Nu är det dags att planera veckans mat och dra i väg och handla! So long :)




Chokladcupcakes

150 g smör
2 dl strösocker
2 ägg
2 tsk vaniljsocker
1 dl mjölk
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
3 msk kakao
90 g hackad mörk choklad

200 g mörk choklad
200 g färskost
50 g mjukt smör
50 g florsocker

1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Rör smör och socker pösigt.
3. Rör i ett ägg i taget.
4. Rör i vaniljsocker och mjölk.
5. Blanda vetemjöl,bakpulver,kakao och hackade chokladen.Rör ner i smeten.
6. Fyll formerna till strax över mitten och grädda mitt i ugnen i ca 20 minuter. Låt muffinsen svalna helt.
7. Vispa ihop färskost, smör och florsocker med elvisp. Smält chokladen och låt den svalna. Vispa ner chokladen tills frostingen är fluffig.

1 kommentar:

  1. Så kul med loppisbesök, speciellt när man får fina saker med hem. Länge sedan vi var på någon själv nu, men vi har faktiskt tänkt att sälja lite på loppis själva senare i vår, får se hur det går:)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails