söndag 15 maj 2011

Ond rygg

Jag har ägnat min helg åt att rensa ogräs, så nu när man satt sig ner känner man av helgens bravader i ryggen, baken och benen. Det har varit ett jäkla springande in och ut mellan skurarna, men nu är åtminstone en stor del av betinget avklarat.

Fast i morse unnade vi oss faktiskt en ordentlig sovmorgon och långfrukost, vilket var välbehövligt eftersom jag & J fått i uppgift av barnen att kolla hur det gick för Sverige i Eurovision, om det mot förmodan skulle somna innan resultatet blev klart. Givetvis somnade de strax efter Sveriges framträdande och vi blev som sagt sittande framför TVn länge...

Tror jag ska placera min ömmande kropp framför dumburken ikväll också, utrustad med te och scones, man bör väl kolla på en VM final mot Finland antar jag. Heja, heja!


Grahamsscones

3 dl mjölk eller filmjölk
80 gram smör
4 dl grahamsmjöl
4 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
1 tsk salt

1. Blanda mjöl, bakpulver och salt i en bunke. Skär smöret i små bitar och blanda ner det i mjölblandningen. Finfördela smöret med fingrarna till en grynig massa.
2. Rör ner mjölken och blanda ihop till en deg, knåda inte för mycket. Dela degen i fyra bitar och platta ut till runda kakor, cirka 13 centimeter i diameter. Skär två skåror i varje kaka, i ett kors. Nagga kakorna med en gaffel.
3. Lägg på bakpappersklädd plåt och grädda i 250 grader i cirka 10 minuter

3 kommentarer:

  1. Ojojoj, hoppas det blir bättre med din rygg, inte kul att känna av den så:(

    SvaraRadera
  2. Mums med scones kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Scones är ju så gott. Jag tror att det blir scones till frukost i helgen. Blev väldigt sugen nu när jag såg dina. :-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails