måndag 27 september 2010

Lätt och gott

Nu har jag frossat i både praliner och mustig höstmat hela helgen, så nu tänkte jag att jag skulle starta veckan lätt och hälsosamt. Eller ja, åtminstone försöka mig på något som inte orsakar paltkoma. Mycket grönsaker och lite pasta, vad tror ni om det.

En bra start på veckan eller vad tror ni?

Ärtpestopasta med sockerärter och fetaost

400 g pasta, gärna penne

200 g sockerärter
100 g fetaost
1 kruka basilika
1 dl gröna är
ter, tinade
50 g valnötter
50 g riven parmesan
½ dl rapsolja
½ dl vatten
2 krm salt
1 krm nymald svartpeppar

1. Koka pastan enligt anvisning på förpackningen. Låt sockerärterna koka med när ca 2 minuter återstår av koktiden.

2. Repa bladen från basilikan, spara några blad till garnering, Mixa basilika, gröna ärter, nötter, ost och olja med mixerstav. Späd med vattnet och krydda med salt och peppar.
3. Låt pastan rinna av och blanda den med peston. Smula över fetaost och garnera med de sparade basilikabladen.

3 kommentarer:

  1. Underbart säger jag ;-) Mycket grönsaker och så på med en massa ost och nötter. Mums!

    SvaraRadera
  2. Nu vet jag vad jag ska göra i helgen. Ge mig fan på att installera min skrivare till min nya dator. Varför? Så att jag kan skriva ut alla dina recept. Du borde göra en kokbok, jag skulle köa en hel dag på bokmässan för att du skulle signa den...

    Du har så många recept och fradgan i min mun är ett faktum. Sååå gott allt ser ut och låter, vilka bilder!!!! mmmm...


    Ja, jag ska faktiskt till Göteborg senare i höst och hälsa på min brevvän. Kan vi inte ses då???
    Bor du lite utanför Göteborg?
    Jag är dålig på geografin runtomkring...

    Jag vill verkligen träffa Dig.

    Stor kram
    Madde

    SvaraRadera
  3. Vill tipsa om en tävling hos mig där du kan vinna cupcakes Wrappers från yr.nu


    http://maddesmumms.blogg.se/2010/september/tavling-i-sammarbete-med-yrnu.html

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails