söndag 12 december 2010

Så mycket att göra, så lite tid

Vi har kört en snabbrenovering av mellankillens rum, med ny färg på väggarna och en egenhändigt snickrad sängt. Man kan så här i efterhand konstatera att det kanske inte var jättesmart att dra igång det projektet före jul, men han blev väldigt nöjd.

Vi har således haft huset upp och ner ett par dagar och inte hunnit med så mycket annat än fixande och donande. Jag som hade planer på julstök, men det kommer ju fler dagar när man kan koka knäck och baka småkakor.

Lite trist är det, för det är inte utan att det kliar i fingrarna att få baka. Jag har lite tappat geisten när det gäller matlagningen just nu och bakar faktiskt hellre, det lär ni väl få se här framöver om inte annat. Idag serverar jag en snabb kycklingrätt till er, riktig renoveringsmat!

Kyckling pepperonata

4 kycklingfiléer
1 tsk örtsalt
2 tsk nymald svartpeppar
1 msk + 1 msk olivolja
3 paprikor i olika färger
2 vitlöksklyftor
1 burk hela tomater (420 g)
½ dl hackad färsk oregano
2 msk kapris

400 g bulgur eller pasta

1. Sätt ugnen på 150 grader. Krydda kycklingfiléerna med örtsalt och svartpeppar. Bryn filéerna i 1 msk olja och stek färdigt i ugnen till 70 graders innertemperatur, ca 15 minuter.
2. Kärna ur och strimla paprikorna. Skala och skiva vitlöken. Fräs paprika och vitlök i 1 msk olivolja 5 minuter.
3. Tillsätt tomater och oregano i paprikafräset. Stöt sönder tomaterna och sjud 5 minuter. Blanda i kapris. Servera med kyckling och bulgur eller pasta.


1 kommentar:

  1. Hej! =)
    Det där ser verkligen gott ut. Mums! Kanske något man skulle prova i helgen?!

    På tal om helgen så tänkte jag prova göra det där knäckebrödet som du bloggat om tidigare. Det såg och lät väldigt gott ut!!! Mums!!! =P

    Jag gillar verkligen din blogg. Får jag låna en bild av dig och göra ett inlägg på min blogg så att fler hittar till dig?

    Kram Madde

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails