onsdag 16 mars 2011

Vårkänslor

Nu börjar faktiskt vårkänslorna infinna sig, med två dagar av solsken och takdropp. Jodå, det finns hopp om livet, alltså borde snart bakslaget komma med en omgång snö till, det är så det brukar vara.

Det är inte utan att man faktiskt gärna lagar lite lättare och mer vårlik mat också. Idag gjorde jag i och för sig våfflor, om man nu kan klassa det som mat, till barnen. Jag får helt enkelt skylla på att jag var tvungen att testa det nya våffeljärnet för att vara riktigt säker på att det fungerar när det är skarpt läge nästa vecka. Finfin ursäkt va?

Tänker mig annars laga en ständig favorit, olivfyllda kyckling klubbor med pasta, snabbt, lätt och jättegott. När man hellre njuter av vårsolen än står vid spisen!



Olivfyllda kycklingklubbor med tomat- och timjanpasta

4 kycklingklubbor
1 dl tapenade
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
300g okokt pasta
1 ask körsbärstomater
2 msk olivolja
1 tsk strösocker
1 tsk salt
1 kruka timjan

1. Sättugnen på 225 grader- Lyft på skinnet och fyll kycklingklubborna med tapenade. Lägg klubborna i en ugnssäker form. Salta och peppra. Tillaga mitt i ugnen ca 30 minuter tills kycklingklubborna är genomstekta.
2. Koka pastan enligt anvisning på paketet. Stek tomaterna i oljan under omrörning ca 5 minuter. Krydda med socker och salt. Hacka timjan och blanda med tomaterna.
3. Häll 1 dl av pastans kokvatten över tomaterna. Låt pastan rinna av och vänd ner den i tomaterna. Servera kycklingklubborna med tomat- och timjanpasta och en sallad.


2 kommentarer:

  1. Vilka otroligt fräscha bilder, det ser riktigt gott ut!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vad härligt gott det ser ut!
    Jag sliter med frågan vad jag ska laga på lördag. Jag kommer ha ont om tid och vill slänga ihop något mycket snabbt.
    Förslag?
    Jag funderar på raggmunk..hmm...sliter med frågan. Lyxproblem, men ändå ;)

    Kram Madde

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails