tisdag 11 september 2012

Att dela med sig

Jag älskar att dela med mig av recept jag provar och gillar lika mycket när andra gör det samma. Jag kastar mig med liv och lust över nya recept och älskar när man ibland via mail, facebook eller helt enkelt på ett kopierat papper får mig något nytt till livs. Dagens recept fick jag från Peter, som jag pluggade samtidigt som för många år sedan. En fisksoppa enkel att laga och god när man är frusen, byter ni ut sirapen mot agavesirap är den dessutom GI.

Tack Peter!



Peters fisksoppa

1 purjolök, skivad
1 aubergine, tärnad
1 röd paprika, tärnad
1 röd chili, finhackad
1 liter fiskbuljong
1-2 msk madras curry
2-3 msk tomatpuré
2 dl creme fraiche
400 g fiskfilé i tärningar
2 msk fisksås
2 msk limesaft
1 msk sirap

1. Fräs purjolök, aubergine, paprika och chili i smör i en gryta.
2. Häll i kokande fiskbuljong, pudra över madrascurry och rör ner tomatpuré. Koka i 5 min.
3. Rör försiktigt ner crème fraîche
4. Lägg i fiskfilé i tärningar. Koka upp på låg/mellanvärme så filéerna inte förstörs.
5. Rör försiktigt ner fisksås, limesaft och sirap. Servera

1 kommentar:

  1. Det spelar ingen roll om man googlar recept eller läser böcker, dina recept är alltid bäst! Det är faktiskt så!!! Dina recept är säkra kort och jag vågar alltid prova för första gången och ha en middagsbjudning.

    Därför väntar jag troget på att du släpper en kokbok.

    Den soppan ska jag absolut göra. Mums!
    Tack för din kommentar... :) Blir så glad!!!

    Hoppas nya jobbet går bra och att trädgården blir vacker!! =D

    Kram Madeleine

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails