måndag 2 juli 2012

Lätt som en thairätt

Ojsan, vad jag fuskade idag. Jag undrar om man kan laga en middag på enklare sätt än vad jag gjorde. Tjoff, tjoff strimla kyckling och paprika. Fräs rubbet i med kryddmix och kokosmjölk och vips en middag. Okej - jag kokade ris också, jättejobbigt ;)

Men min ursäkt är att jag hade fullt upp med att slå in paket, imorgon är det nämligen så att husets prinsessa fyller år och då gäller det att vara förberedd. Frukost på sängen är önskat av fröken så nu gäller det att leverera...





Kyckling med grön curry

400 g strimlad kycklingfilé
1 påse kryddmix green curry
1 burk kokosmjölk (400ml)
1 röd paprika, strimlad
salt
svartpeppar

1. Stek kycklingfiléerna, lägg i paprikan.
2. Tillsätt kryddmixen och kokosmjölken. Låt koka två till tre minuter. Smaka av med salt och peppar.
3. Gott med pasta eller ris och en sallad, bröd och frukt. Dekorera gärna med färsk koriander.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails